Veel gestelde vragen

Hoe helpt MyTravelPlanner mij met het voorbereiden van mijn reis?

MyTravelPlanner heeft alle gegevens verzameld per reis. Zodoende krijgt u in één keer  advies over nagenoeg alle zaken voor een goede reisvoorbereiding: veiligheid, geldzaken, reisdocumenten, gezondheid, verzekeringen, vervoer naar de luchthaven, douanevoorschriften en nog veel meer.

Wij beantwoorden bijvoorbeeld:

  • heb ik een visum nodig?
  • wat kost een taxirit of bij voorbeeld een flesje water?
  • heb ik een reisverzekering met werelddekking nodig?
  • wat kost parkeren op de luchthaven?
  • is het veilig op mijn reisbestemming?
  • wat is de lokale valuta?
  • welke injecties zijn er nodig?
  • hoe kan ik buiten Europa pinnen?

En nog vele andere zaken. Daarna helpen we u om een lijstje te maken met uw eigen to-do’s. Die kunt u bewaren en bijhouden. Tevens kunt u ook direct alles bestellen of bekijken via uw persoonlijke overzichtspagina op MyTravelPlanner.

Kloppen de gegevens die MyTravelPlanner toont?

Ja. Wij werken voor de juiste gegevens samen met het ministerie van Buitenlandse Zaken, GWK Travelex, CIBT Visas, GezondopReis, de Douane, Europeesche Verzekeringen, Parcompare, Meditel, Reisprik, Med1Pas en vele anderen. Allen zijn nauw betrokken bij uw reisvoorbereiding.

Zij hebben elk hun expertisegebied en  leveren dan ook alle gegevens voor MyTravelPlanner. Zodoende beschikt u over de beste gegevens voor een optimale reisvoorbereiding.

Uiteraard moeten wij u erop wijzen dat MyTravelPlanner niet altijd 100% volledig zal zijn. U bent en blijft dan ook geheel zelf verantwoordelijk voor uw reisvoorbereiding.

Met wie werkt MyTravelPlanner samen?

Wij werken nauw samen met het ministerie van Buitenlandse Zaken, GWK Travelex, CIBT Visas, GezondopReis, Douane Nederland, Europeesche Verzekeringen, Parcompare, Meditel, Reisprik, Med1Pas en vele anderen. Allen zijn zeer betrokken bij uw reisvoorbereiding op ieders eigen expertisegebied.

Elke partner heeft haar eigen expertisegebied en levert dan ook alle relevante gegevens en kennis voor MyTravelPlanner. Zodoende hebben wij de beste gegevens en u de beste reisvoorbereiding.

Kan ik de informatie en adviezen bewaren?

Jazeker. U kunt per stap aangeven of u de gekozen to-do wilt toevoegen aan uw persoonlijke to-do lijst. Deze lijst bewaren we voor u op uw eigen overzichtspagina. Inclusief alle adviezen. U krijgt uw gekozen to-do’s ook per email toegestuurd met een link naar uw eigen overzichtspagina.

Hoe kan ik in- en uitloggen?

Als u de eerste keer gebruik maakt van MyTravelPlanner ontvangt u een email met een directe link naar uw eigen overzichtspagina. In deze email zit tevens een gebruikersnaam en wachtwoord. Bewaar deze goed. Mocht u geen email hebben ontvangen, kijk dan in uw ongewenste email en geef daar aan dat het gewenste email is. Dit omdat wij ook reminders sturen voor openstaande to-do’s die uw aandacht vereisen.

Ben ik verplicht om adviezen op te volgen?

Uiteraard niet. U bepaalt altijd zelf welke adviezen u wilt opvolgen. MyTravelPlanner wilt u enkel attenderen op de specifieke en relevante aspecten van de voorbereiding van uw reis.

Kan ik meerdere reizen en reisdoelen aanmaken en bewaren?

Ja dat kan. Alle reizen die u kiest worden opgeslagen en zijn beschikbaar op uw persoonlijke overzichtspagina (bovenaan bij bestemmingen). Zo kunt u in één oogopslag verschillende bestemmingen vergelijken.

Stel een vraag

Staat je vraag er niet tussen? Stel hem hier.